ISTP

Hűvös elméjű megfigyelők, hallgatagok, s tartózkodók - a való életet mintegy a kívülálló kíváncsiságával és a váratlan, humoros megnyilvánulásaival egyetemben kémlelik és elemzik. Általában érdeklik őket az ok-okozati összefüggések; a mechanikai dolgok működésének okai és elintézési módjaik, valamint a tények logikai elvek alapján történő rendszerezése. Jeleskednek abban, hogy megtalálják a problémákra a gyakorlatias megoldást.

Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz


Erősségeik:

  • Nagyszerű mérnöki és műszaki tehetség
  • Magabiztos (általában)
  • Kiváló realitásérzék
  • Gyakorlatias és két lábbal a földön jár
  • Nincsenek nehézségei a rutin, és a mindennapos feladatok elvégzésében
  • Jól bírja a konfliktust és a kritikát
  • Képes otthagyni egy már nem működő kapcsolatot
  • Tiszteletben tartja a mások személyes terét és magánéletét, mindaddig, míg ez nem zavarja őt a dolgában

    Gyengeségeik:

  • Viszonylag rossz az érzelmek kifejezésében
  • Éhez a harcra és az adrenalinra, néha szándékosan gerjeszt egy már amúgyis feszült helyzetet
  • Nehézségei vannak a hosszú távú elkötelezettséggel, ami az „itt és most” életstílusából ered
  • Hajlamos túlzottan tartózkodóvá válni, a gondolatai és érzelmei többségét megtartja magának
  • Nagyon nagy személyes térre van szüksége, és nem kedveli ha behatolnak ebbe, kivételt képez ha az illetőnek erre nagyon jó oka van
  • Szegényes képességgel bír az ember érzéseinek észlelésében, ezért gyakran érzéketlennek tűnik

    Forrás: www.16personalities.com
    Fordító: Kávai Krisztián


    Stressz hatására:

  • Erősen fouszál az adott pillanatra és az azonnali tényekre.
  • Aggodalmát és bosszúságát nagyon finom testbeszéddel fejezi ki, például felvonja a szemöldökét.
  • Csökönyössé válhat, amikor a helyes logikát kell alkalmazni.
  • Akár megoldhatatlan problémákat megoldhatónak tekint, és nem akar addig továbblépni, amíg nincs rájuk megoldás.

    Lehetséges megoldások:

  • Foglalja el magát kihívást jelentő, lehetőleg fizikai aktivitással, mint például a kirándulás vagy a sziklamászás.
  • Találjon időt arra, hogy egyedül olvas, pasziánszozik, vagy megnyugtatóan monoton tevékenységet végez.
  • Delegáljon megbízásokat másoknak, és foglalkozzon a külvilággal.
  • Egy megbízható szakértővel ellenőrizze le, mi is a tényleges helyzet (reality check).

    Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz

  • Verzió: 4.86 (2014.11.02.)Oldalgenerálási idő: 0.020sKészítő és üzemeltető: www.intstudio.hu