INTJ

Eredeti elméjük nagy erővel tudja saját ötleteiket és céljaikat követni. Jövőképük hosszú távú, a külvilágban lejátszódó dolgok lényeges elemeire gyorsan rájönnek. Olyan területeken, amelyeket kedvelnek, kifinomult erejük és képességeik vannak a munka megszervezésére és végrehajtására. Szkeptikusak, kritikusak, önállóak és elszántak; kompetencia- és teljesítménymércéjük önmagukkal és másokkal szemben is magas.

Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz


Erősségeik:

  • Immúnis a konfliktusra, kritikára, érzelmi manipulációra
  • Magabiztosak a tudásukat és képességeiket illetően
  • Nagyon céltudatosak és eltökéltek
  • Komolyan veszi a kapcsolatait és a felelősséget
  • Nagyon jó hallgató
  • Nagyon tehetséges és éles eszű
  • Képes kiszállni egy nem működő kapcsolatból (de még sok időt szentelhet a „túllépésre”)
  • Szereti fejleszteni a kapcsolatait

    Gyengeségeik:

  • Nem igazán érti az érzelmeket, néha durvának tűnhet
  • Hajlamos a konfliktusokban érzelmi támogatás helyett hideg logikát és rációt alkalmazni
  • Hajlamos azt hinni, hogy mindig igaza van
  • Nem nagyon tűri, ha hibáztatják
  • Állandó késztetése, hogy fejlesszen mindent, bonyolíthatja kapcsolatait
  • Hajlamos a területvédő viselkedésre, ha valaki a sérti a személyes terét

    Forrás: www.16personalities.com
    Fordító: Kőszegi Tibor


    Stressz hatására:

  • Kontrolláló és utasító lesz.
  • Felvázolja a lehetséges alternatívákat és azt, hogy az eredményt miként tudja alakítani.
  • Csendesen indulatos és hajszolt.
  • Kommunikációját csak a legfontosabbakra korlátozza.
  • Sokkal több opciót és alternatívát generál, mint amennyire szükség van.
  • Hezitál, hogy az ötleteit megossza-e – nem viseli el, ha valamit ráerőszakolnak vagy félbeszakítják.

    Lehetséges megoldások:

  • Pihenjen és aludja ki magát.
  • Fokuszáljon a gondolkodási képességeire, hogy strukturálja a problémát, és készítsen tervet a megoldásra.
  • Mondja le az összes olyan tevékenységet, ami nem része a megoldásnak, és találjon időt arra, hogy egyedül legyen.
  • Edzzen, olvasson, menjen hosszú sétára.

    Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz

  • Verzió: 4.86 (2014.11.02.)Oldalgenerálási idő: 0.004sKészítő és üzemeltető: www.intstudio.hu