ESTP

Jók az azonnali problémamegoldásban. Szeretik az aktív életet, és élvezik azt, ami a dolgokkal együtt jön. Kedvelik a technikai vagy manuális tevékenységeket és sportokat, a baráti társaságot. Alkalmazkodók, toleránsak, gyakorlatiasak, az eredmények elérésére összpontosítanak. Nem kedvelik a hosszú vagy elvont magyarázatokat. A valódi, megmunkálható, kézzel fogható, szétszedhető és összerakható dolgokban ők a legjobbak.

Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz


Erősségeik:

  • Egyszerre racionális és érzékeny
  • Lelkes és inspiráló, képes arra, hogy még a leghétköznapibb feladat is érdekesnek és szórakoztatónak tűnjön
  • Jól bírja a kritikát és konfliktust
  • Jól kezeli a pénzügyeket
  • Okos, vidám és közkedvelt
  • Nagyon jó a válsághelyzetek kezelésében
  • Általában vonzónak tartott és népszerű az ellenkező nem tagjai közt
  • Szeret és képes a gyermekeivel együtt vidáman eltölteni az idejét
  • Sok figyelmet szentel partnerei igényeire (Bár lehet, hogy ez csak a konkrét, anyagias dolgokra terjed ki)

    Gyengeségeik:

  • Nem valami jó a hosszú távra való tervezésben
  • Hajlamos kissé goromba lenni az emberekkel, de általában ez nem szándékos
  • Hatalmába keríthetik a szerencsejátékok vagy más kockázatos tevékenységek
  • Rossz az érzelmek kifejezésében
  • Vonakodik az életre szóló kötelezettségvállalástól
  • Nagyon gyorsan képes magát elunni (ez a kapcsolataira is érvényes)
  • Az ESTP hajlamos barátait ajándékokkal elárasztani, ez gyakran meglehetősen kényelmetlenül érint másokat

    Forrás: www.16personalities.com
    Fordító: Kávai Krisztián


    Stressz hatására:

  • A kedves humor szinte eltűnik.
  • Kételkedni kezd abban, hogy képes tisztán felmérni a helyzetet.
  • Fél, hogy mások képtelennek tartják bizonyos dolgokra, és alkalmatlannak látják.
  • Minden változást negatívnak és ijesztőnek lát.
  • Precízen, szigorúan és ridegen viselkedik.

    Lehetséges megoldások:

  • Dolgozzon ki racionális és józan terveket a helyzetre.
  • Hívjon össze egy csoportot (barátokat), és beszéljék meg a helyzetet, hogy kapjon objektív visszajelzést.
  • Vegyen részt másokkal lendületes fizikai tevékenységben (például csapatjátékok).
  • Alaposabban vizsgálja meg evési szokásait.

    Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz

  • Verzió: 4.86 (2014.11.02.)Oldalgenerálási idő: 0.003sKészítő és üzemeltető: www.intstudio.hu