ENFJ

Fogékonyak és felelősségvállalók. Valódi érdeklődést éreznek az iránt, amit mások gondolnak vagy akarnak, és a dolgokat megpróbálják a mások érzelmeire való tekintettel kezelni. Könnyedén és tapintatosan egyengetnek javaslatokat és csoportbeszélgetéseket. Barátkozóak, népszerűek, együtt érzők. Fogékonyak a dicséretre és a kritikára. Szeretnek támogatni másokat, és képessé tenni őket a bennük rejlő lehetőségeik megvalósítására.

Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz


Erősségeik:

  • Roppant intuitívak – könnyedén ráéreznek más emberek gondolataira
  • Nagyon optimisták, sziporkázó a humoruk, energiájuk kifogyhatatlan
  • Motiválóak és ösztönzőek
  • Jó a kommunikációs készségük
  • Jól bánnak a pénzzel
  • Tovább tudnak lépni, ha egy kapcsolatuk kudarcba fullad
  • Lojálisak, türelmesek és elhivatottak
  • Kötelezettségeiket komolyan veszik és szilárd párkapcsolatot keresnek
  • Keresik azt a megoldást az adott helyzetre, amiben nincsenek vesztesek és senkit sem bántanak meg

    Gyengeségeik:

  • Önmagukat hibáztatják sok dologért, különösen a párkapcsolati nehézségeikért
  • Hajlamosak más emberek szükségleteit a sajátjaik elé helyezni, ami sok stresszt és esetenként csalódást okoz
  • Hajlamosak a már nyomasztó gondoskodásra
  • A konfliktusokat nagyon nem kedvelik - az ENFJ-k hajlamosak rá, hogy kerüljék a felszín alatti problémák megoldását/felhozatalát
  • Manipulálhatnak, ha nem kapják meg, amit akarnak
  • Lehet, hogy nem tudnak higgadtan és racionálisan reagálni azokra a nézetekre, amelyek erősen különböznek a sajátjuktól
  • A tapintatlanság veszélye áll fenn bizonyos társadalmi szituációkban
  • Alábecsülhetik magukat
  • Merevek és szűklátókörűek lehetnek, vagy túlságosan koncentrálhatnak arra, hogy mi az elfogadható mintsem, hogy mi a helyes

    Forrás: www.16personalities.com
    Fordító: Gulyás Judit


    Stressz hatására:

  • Úgy gondolja, hogy nem bíznak benne, alulértékelik.
  • Úgy találja, hogy túl sok demagóg nézethez kell alkalmazkodnia.
  • Hajlamos önkritikusabb lenni.
  • Erősebben figyel a hitelességre és arra, hogy őszinte legyen magához.
  • Érzékenynek és értéktelennek érezheti magát, azt érzi, hogy képtelen megoldani a problémákat.
  • Tiltakozik, kirohan az összes követelmény ellen, amit vele szemben támasztanak.

    Lehetséges megoldások:

  • Találjon olyan támogató csoportot, akikkel beszélgethet a frusztrációiról.
  • Engedje meg magának, hogy a legmélyebb érzéseit és aggodalmait megossza azokkal a barátaival, akikben bízik.
  • Térjen vissza az alapvető értékekhez, és azok alapján állítson fel világos prioritást.
  • Írjon naplót az érzéseiről, és találjon valakit, akinek megmutathatja írásait.

    Forrás: Richard Bents PhD - Dr. Erős Ilona: Személyiségünk és a stressz

  • Verzió: 4.86 (2014.11.02.)Oldalgenerálási idő: 0.003sKészítő és üzemeltető: www.intstudio.hu